Faq

Bestellen

1. Ik bestel voor het eerst iets online, hoe werkt het?
We helpen je graag.

Stap 1 Plaats het gewenste artikel in het winkelwagentje
- Ga naar het artikel van je keuze, kies indien van toepassing je maat en klik op de knop 'klik en bestel'.
- Dan zie je het overzicht van je winkelwagen. Desgewenst kun je nog het aantal artikelen wijzigen (+1 of -1) of uit je winkelmand halen (x).
- Klik op de knop 'bestellen' of 'verder winkelen'.  

Stap 2 Je gegevens
- In het overzicht van je gegevens zie je velden waar je het factuur- en verzendadres invult. Je hebt ook de mogelijkheid om jouw bestelling op te halen in onze winkel in Eindhoven.
-Vink 'maak een account aan' als je de volgende keer nog sneller wil bestellen.
- Verzendkosten worden automatisch berekend. De verzendkosten naar een adres in Nederland bedragen € 2,95. De verzendkosten naar een adres in België bedragen € 3,50. Is het bedrag van de bestelling € 75,- of meer, dan zijn de verzendkosten gratis binnen Nederland.
- Wanneer je in het bezit bent van een actiecode of kortingscode kun je deze invullen voordat je doorgaat naar de betaling. De korting wordt automatisch verrekend met het totaalbedrag.
- Je moet akkoord gaan met de algemene voorwaarden van Deense Kroon om door te gaan naar 'betalen'.
- Ben je klaar met winkelen? Ja, klik dan op de knop ‘betalen’.

Stap 3 Betalen
- Je wordt doorgestuurd naar de internetkassa van Multisafepay voor een betaling in een veilige omgeving. Je kiest hoe je wil betalen: direct met iDEAL of met creditcard of bankoverschrijving.
- Let op! Het voordeel van vooraf met iDEAL betalen is, dat we alle producten die op voorraad zijn direct kunnen verzenden. Kies je voor een andere manier van betalen, dan versturen wij jouw bestelling wanneer je betaling bij ons binnen is. Dit kan één tot enkele dagen duren.
- Blijf wachten tot je na de betaling weer terugkeert op de website van Deense Kroon om je bestelling af te ronden.

Stap 4 Bevestiging
- Je krijgt een bevestigingsmail als je bestelling goed is afgerond.
- Nadat je betaling door ons ontvangen is, verzenden wij jouw bestelling.
- Afhankelijk van de grootte van je bestelling wordt dit per post of als pakket verzonden.

Lukt het niet stuur dan een mailtje naar webshop@deensekroon.nl. Wij helpen je graag!

2. Hebben jullie een winkel waar ik de producten kan bekijken?
Ja onze winkel is te bezoeken in de Willemstraat 17 in Eindhoven. Onze openingstijden vind je onder de tab 'contact'. De webshop is 24/7 geopend.

3. Kan ik de status van mijn bestelling inzien?
Ja, als je een account aangemaakt hebt op deensekroon.nl, kun je jouw bestelling inzien onder ‘mijn bestellingen’. Je ziet wanneer je betaling binnen is en wanneer je bestelling verzonden is etc.

4. Hoe vaak kan ik een actiecode of kortingscode gebruiken?
Actiecodes en kortingscodes kun je eenmalig gebruiken.

5. Kan ik betalen met een Fashion Cheque bij Deense Kroon?
Ja zowel online als in onze winkel kun je een Fashion Cheque gebruiken. Op onze webshop wordt je doorverwezen naar de internetkassa van Multisafepay daar kun je bij betaalmethode je barcode van jouw Fashion Cheque invullen. Het bedrag wordt dan verrekend. Eventueel nog openstaand bedrag na inwisselen kun je bijbetalen via Multisafepay.

6. Hoe weet ik hoeveel ik moet betalen?
Per product staat de prijs inclusief btw. Voor bestellingen van minder dan € 75 komen er verzendkosten bij. De verzendkosten naar een adres in Nederland bedragen € 2,95. Bestel je voor meer dan € 75? Dan verzenden we je pakket gratis binnen Nederland.

7. Wat als een product niet op voorraad is?
We bestellen graag iets voor je, je kan gewoon je bestelling plaatsen. Je krijgt van ons bericht wanneer het product op voorraad is. Denk ongeveer aan 3-4 weken extra omdat het vaak nog gemaakt moet worden.

8. Er gaat iets mis tijdens mijn betalingsverwerking. Wat moet ik doen?
Neem contact op met Deense Kroon door een mail te sturen naar: webshop@deensekroon.nl. Vermeld je naam, telefoonnummer, wat er precies mis gaat. Wij nemen hierover contact met je op. Bellen mag natuurlijk ook op nr: 0031-402511188

8. Ik heb twee keer dezelfde bestelling geplaatst. Wat moet ik doen?
Neem contact op met Deense Kroon door een mail te sturen naar: webshop@deensekroon.nl. Vermeld je naam, telefoonnummer, je bestelnummer, dat je twee keer dezelfde bestelling geplaatst hebt. Wij nemen hierover contact met je op.

9. Ik wil een bestelling annuleren. Hoe doe ik dat?
Neem contact op met Deense Kroon door een mail te sturen naar: webshop@deensekroon.nl. Vermeld je naam, telefoonnummer, de reden van annuleren en je bestelnummer. Indien je bestelling reeds verzonden is, kunnen wij je bestelling niet meer annuleren. Je kunt je bestelling dan retourneren binnen 14 dagen. Kosten voor het retour zenden zijn voor eigen rekening.

Inloggen

1. Hoe maak ik een account aan?
Bestel je voor het eerst, dan kun je een account aanmaken in stap 2 'je gegevens'. Je vinkt de optie 'maak een account aan voor een volgende aankoop'. Kies vervolgens een zelfgekozen wachtwoord en herhaal dit. Een account is handig bij een volgende bestelling, maar het is niet verplicht.

Heb je al een account bij deensekroon.nl? Log dan eenvoudig in met je e-mailadres en jouw persoonlijke wachtwoord en je hoeft je gegevens niet opnieuw in te voeren bij een volgende bestelling.

2. Waarom zou ik een account aanmaken?
Als je een account aangemaakt hebt bij een eerdere bestelling kun je later jouw bestelgegevens terugvinden in mijn account en de status van je bestelling volgen. Je facturen bekijken. Ook kun je eenvoudig ruilen en retour zenden.

Betalen

1. Welke betaalmethoden gebruikt Deense Kroon?
a) Je betaalt via iDEAL, vertrouwd, veilig en gemakkelijk online aankopen afrekenen. Je rekent af in je eigen internet betaalomgeving, op basis van specifieke beveiligingsmethodes van je eigen bank. Je kunt direct gebruik maken van iDEAL, zonder aanmelden. Voor het betalen maakt Deense Kroon gebruik van de internetkassa van Multisafepay.

Let op! Het voordeel van vooraf met iDEAL betalen is, dat we alle producten die op voorraad zijn direct kunnen verzenden. 

b) Je kunt ook betalen met een creditcard (VISA/Mastercard) via de internetkassa van Multisafepay. Nadat je aangegeven hebt, te willen betalen met creditcard, dien jij je eenmalig aan te melden bij Multisafepay, daarna kom je in de beveiligde omgeving. Wij hebben dus nooit inzage in jouw gegevens.

Let op! Kies je voor het betalen met creditcard of overschrijving, dan versturen wij jouw bestelling wanneer je betaling bij ons binnen is. Dit kan één tot enkele dagen duren. Je hebt kans dat jouw product dan niet meer op voorraad is. 

c) Je bestelling kan je online ook betalen met een Fashion Cheque. Je wordt doorverwezen naar de internetkassa van Multisafepay daar kun je bij betaalmethode je barcode van jouw Fashion Cheque invullen. Het bedrag wordt dan verrekend. Eventueel nog openstaand bedrag na inwisselen kun je bijbetalen via Multisafepay.

d) Klanten die niet in Nederland wonen kunnen gebruik maken van Direct E-banking, Mistercash, Giropay.

2. Zijn de prijzen op deensekroon.nl inclusief BTW?
Ja, alle vermelde prijzen zijn inclusief 21% BTW.

3. Als ik niet met iDEAL kan betalen en geen creditcard heb kan ik dan toch iets bestellen?
Dan kun je gebruik maken van een bankoverboeking. Je krijgt een bericht van Multisafepay hoe je het geld kan overschrijven.

Let op! Kies je voor het betalen met creditcard of overschrijving, dan versturen wij jouw bestelling wanneer je betaling bij ons binnen is. Dit kan één tot enkele dagen duren. Je hebt kans dat jouw product dan niet meer op voorraad is. 

Verzenden

1. Hoe snel wordt mijn bestelling verzonden?
Je bestelling wordt dezelfde werkdag of de werkdag nadat je besteld en betaald hebt, verzonden. Afhankelijk van de snelheid van de bezorging, kun je jouw bestelling dan binnen 1 tot 3 dagen verwachten. De status van je bestelling kun je terug vinden in je Deense Kroon account. Indien de bestelling later verzonden wordt, ontvang je hierover bericht per email.

2. Hoeveel bedragen de verzendkosten?
De verzendkosten naar een adres in Nederland bedragen € 2,95. De verzendkosten naar een adres in België bedragen € 3,50. Is het bedrag van de bestelling € 75 of meer, dan zijn de verzendkosten gratis binnen Nederland.

3. Worden bestellingen ook verzonden naar het buitenland?
Ja, Deense Kroon verstuurt ook naar landen buiten Nederland. Voor verzendkosten zie onderstaande tarieven.

€ 9,00
Denemarken, Duitsland, Frankrijk, Italië, Luxemburg, Oostenrijk, Spanje, Verenigd Koningrijk en Zweden.
€ 11,00
Bulgarije, Estland, Finland, Hongarije, Ierland, Letland, Litouwen, Polen, Portugal, Roemenië, Slovenië, Slowakije en Tsjechië.
€ 12,00
Albanië, Andorra, Bosnië-Herzegovina, Canarische Eilanden, Cyprus, Faeröer, Gibraltar, Griekenland, Groenland, IJsland, Kanaaleilanden, Kroatië, Liechtenstein, Macedonië, Malta, Moldavië, Montenegro, Noorwegen, Oekraïne, San Marino, Servië, Turkije, Vaticaanstad, Wit-Rusland en Zwitserland.
€ 18,00
Alle overige landen en Rusland.

4. Ik heb mijn bestelling niet ontvangen binnen de gestelde levertijd.
Heb je jouw bestelling na 5 werkdagen nog niet ontvangen? Neem contact op met Deense Kroon door een mail te sturen naar: webshop@deensekroon.nl. Vermeld je naam, telefoonnummer, je bestelnummer, dat de bestelling niet op tijd ontvangen is. Wij nemen hierover contact met je op.

5. Ik wil mijn bestelling graag laten bezorgen op een ander adres, is dit mogelijk?
Ja, dit is mogelijk. Bij je bestelling kun je een verzend- en een factuuradres opgeven. Laat Deense Kroon weten wanneer het een cadeau is, dan maken wij er een bijzonder geschenk van met jouw persoonlijke boodschap. Gebruik hier het veld 'opmerkingen' voor in je bestelling.

6. Ben ik aansprakelijk voor mijn aankoop tijdens het verzenden?
De verzending gebeurt voor risico van de koper. Deense Kroon draagt zorg voor een veilige verpakking maar is niet aansprakelijk voor vertraging, schade, vermist raken of diefstal tijdens de verzending.

7. Kan ik mijn bestelling ook ophalen in Eindhoven?
Ja dat kan, je kunt je bestelling ook ophalen in onze winkel aan de Willemstraat 17 in Eindhoven. Vink dit aan bij stap 2 'mijn gegevens'.

Retourneren & Ruilen

1. Ik wil graag mijn bestelling of een deel daarvan retourneren.
Deense Kroon houdt zich aan de wet kopen op afstand. Dit houdt in dat je 14 dagen bedenktijd hebt als je een product koopt. Je kunt het product thuis bekijken en passen. Wilt je het product niet houden? Meld dan binnen deze 14 dagen een retour door een mail te sturen naar webshop@deensekroon.nl. Of via retourneren op je Deense Kroon account, gebruik de knop ‘inloggen’. Na retourmelden moet het product binnen 14 dagen door Deense Kroon ontvangen zijn. De kosten voor het retour zenden zijn voor rekening van de klant. Gebruik om beschadiging te voorkomen een deugdelijke, stevige verzendverpakking. Het product voorzien van kaartjes moet in de originele, onbeschadigde verpakking worden geretourneerd aan Deense Kroon, Willemstraat 17, 5611 HB Eindhoven. Gebruik hiervoor het retouretiket op je pakbon. Vermeld altijd je ordernummer op de buitenzijde en stop een kopie van je factuur in het pakket.

Afgeprijsde artikelen en klachten worden uitsluitend geruild. Er wordt geen geld retour gegeven op afgeprijsde artikelen. Je krijgt een tegoedbon.

Retourgestuurde producten worden niet teruggenomen indien:
a) Ze gedragen zijn;
b) Ze beschadigd zijn en/of jezelf getracht hebt een schade/een gebrek te herstellen;
c) Geen kaartjes meer hebben;
d) De verpakking beschadigd is.

Na ontvangst van het product wordt het aankoopbedrag binnen 10 dagen teruggestort op je rekening. Dit geldt niet voor de verzendkosten.

2. Hoe lang duurt het voordat ik mijn geld retour krijg?
Deense Kroon stort je geld binnen 10 dagen na ontvangst en controle van het artikel retour.

3. Ik wil een artikel ruilen.
Je kunt het artikel dat je wil ruilen, binnen 14 dagen retour melden door een mail te sturen naar webshop@deensekroon.nl. Of via retourneren op je Deense Kroon account, gebruik de knop ‘inloggen’. Na retourmelden moet het product binnen 14 dagen door Deense Kroon ontvangen zijn. De kosten voor het retour zenden zijn voor eigen rekening. Gebruik om beschadiging te voorkomen een deugdelijke, stevige verzendverpakking. Het product moet in de originele, onbeschadigde verpakking worden geretourneerd aan Deense Kroon, Willemstraat 17, 5611 HB Eindhoven. Gebruik hiervoor het retouretiket op je pakbon. Vermeld altijd je ordernummer op de buitenzijde en stop een kopie van je factuur in het pakket.

Retourgestuurde producten worden niet teruggenomen indien:
a) Ze gedragen zijn;
b) Ze beschadigd zijn en/of jezelf getracht hebt een schade/een gebrek te herstellen; Met het tegoed kun je verder winkelen en afrekenen. Zodra we het retourpakket van je ontvangen hebben, sturen wij de nieuwe bestelling toe. De verzendkosten van deze zending zijn voor onze rekening.

Privacy

1. Welke gegevens heeft Deense Kroon van mij nodig?
Als je een bestelling plaatst dan hebben wij de volgende gegevens nodig: je naam, je emailadres, je telefoonnummer, je factuur - en verzendadres.

2. Worden mijn gegevens doorgegeven aan derden?
Je gegevens worden alleen gebruikt door Deense Kroon en webshop partners van Deense Kroon en zullen verder niet zonder je toestemming doorgegeven worden aan derden.  

Garantie

1. Krijg ik garantie op de artikelen die ik koop via Deense Kroon?
Wij doen ons uiterste best om alleen kwalitatief goede producten aan te bieden in onze webshop. Je krijgt geen garantie op je aankopen. Indien je een klacht hebt, stuur een mail naar webshop@deensekroon.nl. Vermeld je naam, telefoonnummer en je klacht. Wij nemen hierover contact met je op.

Wat je moet weten wanneer je porseleinen sieraden draagt. Laat porseleinen sieraden niet vallen, stoot nergens hard tegenaan. Draag sieraden niet tijdens zware arbeid, douchen, baden en slapen. Porseleinen sieraden zijn handgemaakt kleur en vorm kunnen daardoor altijd afwijken. Sieraden van rog mogen niet in aanraking komen met water. Sieraden die verguld zijn, niet bewaren in de badkamer. Schoenen voor het dragen inspuiten met een vochtafstotende spray. Kleding eerst wassen voor je ze draagt.